Triky pro lepší fotografii

15.03.2017

Myslím, že každého z vás zajímalo, kde a jak vyfotit dokonalý snímek. Internet, stejně jako knihy a časopisy, jsou plné rad na toto téma. Tímto krátkým článkem, jsem chtěl jen poukázat na drobnosti, které vaší fotku posunou o velký kus vpřed.

RÁMOVÁNÍ

Použijte své okolí k vytvoření orámovaného snímku. Nemusí to být nutně ze všech čtyřech stran. Může to být okno, dveře, strom, most atd.

POHYB

Pokud máte něco, co je v pohybu, nechte volný prostor před objektem. Tímto způsobem bude mít váš snímek dynamičtější ráz.

SMĚR

Náš mozek vnímá v 95% lidské populace informace, zleva doprava, takže je lepší (pokud to jde) umístit všechny důležité věci na pravé straně obrazu.

ÚHEL KAMERY

Experiment s perspektivou (natočení fotoaparátu) - tímto způsobem můžete ukázat objekt v úplně jiném, neočekávaném formátu.

NEGATIVNÍ PROSTOR

Existují dvě místa v každém obraze:

Pozitivní prostor (to ukazuje hlavní předmět)

Negativní prostor (obvykle je to pozadí)

Nezapomeňte si dávat pozor, co se děje v negativním prostoru.

Především chcete zdůraznit hlavní objekt.

HLOUBKA

Hloubka dá vašemu snímku trojrozměrný pocit. Existuje několik funkcí, které vám pomohou tohoto efektu dosáhnout:

Souběžné linie, které přechází ve vzdálenosti do jednoho bodu

Tónování - tmavší objekty se zdají být blíže a světlejší naopak dále ve snímku

Hloubka ostrosti - pokud bude rozmazané pozadí, zaostřený objekt bude vystupovat do popředí

Nezapomínejte na popředí - pokud přidáte do popředí nějaký předmět, divák se více zapojí do předkádaného snímku.

STÍNY A ODRAZY

Pomocí těchto prvků, se vaše fotografie stanou zajímavějšími a dramatičtější. Můžete vytvořit vizuální dialog mezi objektem a jeho odrazem, nebo stínem.

ZLATÁ A MODRÁ HODINA

Zlatá hodina - období po východu slunce a krátce před západem slunce. V tomto období se světlo stává měkčím a teplejším.

Modrá hodina - trvá asi 20 až 30 minut, během svítání každé ráno a večer za soumraku, kdy světlo je převážně modré.

PRAXE A PAK EXPERIMENT

Poté co se naučíte základní pravidla kompozice, nebojte se začít tyto pravidla porušovat. Začnete rozvíjet   vlastní a jedinečný styl. A to je samozřejmě dobře. Nechceme přeci fotit všichni stejně :-)

Tak všem přeji krásné snímky a radost nejen z konečného výsledku, ale i ze samotného  focení.