Tipy pro modelky, aby je fotograf miloval:)

05.01.2017

Tohle z části platí i pro modely, ale bavme se o modelkách:-) pár jednoduchých tipů, jak přimět fotografa aby vás miloval, rozumějte aby vás měl rád, že až další zakázka pro kterou bude hledat vhodnou kandidátku, vzpomene si na vás.

1. Na focení nenoste těsné oblečení. Otlačená kůže zabere při retuši hromadu času, takže usnadněte fotografovy práci a přijďte v něčem volnějším, nebo se hned po příchodu převlečte do něčeho pohodlnějšího.

2. Mějte trpělivost nebo představivost. Někteří fotografové přistupují k modelce jako k loutce, mají přesnou představu jak by měla výsledná fotka vypadat, pak je potřeba se trpělivostí a vydržet. Potom jsou tu takový, kteří nemají naprosto žádnou vizi a očekávají od vás že něco předvedete. Pro každý případ se mrkněte třeba na internet, nobo do časopisů a knih, kde je nepřeberné množství různých postojů a póz a něco z toho předveďte, nebo se prostě začněte trochu hýbat:)

3. Nepublikujte náhledy. Pokud vám fotograf pošle náhledy, nepublikujte je bez dovolení. Jsou to náhledy, není to hotová fotka.

4. Dochvilnost. Pokuste se přijít nejen na čas, ale o pět minut dříve. Pokud jste na cestě a už teď víte že to asi nestihnete, informujte o tom fotografa, stačí SMSka "Omlouvám se! Budu mít x minut zpoždění. Spěchám jak to jen jde, budu tam co nejdříve." To samé platí samozřejmě i naopak.

5. Do hotových fotek nezasahujte. NIJAK! Neořezávat, žádné filtry, nedělat z barevné černobílou, atd. Nelíbí se vám? Tak ji nepublikujte. Trávíme roky zdokonalováním svých schopností tím, že studujeme a učíme se, jak fotit, jak ovládat editační programy (nebo jak vyvolávat a tisknout), snažíme se rozvíjet své schopnosti. Když vám zašleme konečnou podobu fotky, chceme aby tak zůstala. Pokud si fotku doupravíte, je to nepříjemné, neuctivé a ve většině případů je to i nevkusné. Pokud se vám výsledek nelíbí, jednoduše si o tom s fotografem promluvte.